“Hackers” desconeguts ciberatacaron Lexnet, el servei de notificacions telemàtiques judicials, que gestiona el Ministeri de Justícia, i van aconseguir bloquejar-lo durant diverses hores per aquesta causa.
En un avís publicat en la seva pàgina web, dirigit a procuradors, advocats, graduats socials i altres usuaris del servei, el Ministeri informa que Lexnet “ha estat interromput diverses hores al llarg de la jornada d'avui”.
“El Ministeri de Justícia ja ha posat aquests fets en coneixement de la Fiscalia per si poguessin ser constitutius de delicte”, afegeix.
I aclareix que “després d'identificar el problema”, els tècnics del Ministeri “han posat en marxa les mesures de mitigació pertinents per al restabliment del servei”.
No és el primer atac que rep Lexnet. El passat 2 de novembre va sofrir un altre ciberatac el dia que es van presentar davant el Tribunal Suprem els escrits de l'acusació en la causa del procés separatista català.
Aquest atac, a diferència d'aquest, va tenir lloc a primera hora del matí i va ser reivindicat, a través de Twitter, per un grup que es fa dir “Hackers per la República” (catalana).
La banda també es va acarnissar amb els portals de la Fiscalia General de l'Estat i de l'acusació popular de Vox.
Fa 18 mesos LexNet va sofrir cinc atacs que van bloquejar el seu accés. No va afectar bases de dades crítiques. Aquest incident va arribar poc després que el famós virus WannaCry s'estengués per mig món, inclosa Telefónica, la multinacional que dóna servei a l'administració judicial.
Així funciona Lexnet, el servei de notificacions telemàtiques judicials que gestiona el Ministeri de Justícia.
El BOE, ara sí, a l'abast dels juristes: Justicio llança una nova manera de consultar-ho fàcil, àgil i gratuïta
25 JUN 2025El que durant dècades va ser un dels grans reptes silenciosos del sector legal per fi ha estat resolt. El ...
El Ministeri habilita una plataforma digital per a acreditar l'intent d'acord abans d'iniciar un procés judicial
27 MAI 2025Los documentos proporcionados por PIMASC podrán ser presentados ante el órgano judicial, ...
Ciutadans i empreses ja poden fer tots els pagaments a l'Administració de Justícia amb targeta
13 MAI 2025Ciutadans i empreses ja poden fer tots els pagaments a l'Administració de Justícia amb targeta de ...
Palma 29 DE MARZO 2022 El día 31 de marzo de 2022 a las 19,30 horas se llevará a cabo el acto de ...
“Ya me conocen, saben de dónde vengo. Quiero decirles que estoy aquí para ustedes”. ...
VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS
Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913
© 2025 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle
Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.