Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


El CGPJ adverteix de possibles dificultats en la prestació dels serveis essencials davant la reducció del nombre de funcionaris en alguns òrgans judicials

Notícies Jurídiques


01 ABR 2020

 

La Comissió Permanent reitera que “ha de garantir-se en qualsevol circumstància” la cobertura d'aquests serveis. Les Comissions de Seguiment dels TSJ hauran d'interessar “a la major urgència” de les Administracions prestacionals l'adopció de mesures perquè la tutela judicial quedi garantida

La Comissió Permanent del Consell General del Poder Judicial, reunida en sessió extraordinària, ha advertit avui de possibles dificultats per a la prestació per part de jutges/zas i magistrats/as dels serveis essencials que tenen encomanats, en haver-se produït en alguns òrgans judicials “una reducció del personal funcionari en règim presencial” després de la Resolució del Ministre de Justícia de 30 de març de 2020 per la qual s'adapta la cobertura d'aquests serveis al Reial decret llei 10/2020, de 29 de març, pel qual es regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores dels serveis no essencials.

L'acord aprovat avui recorda que, des de l'inici de l'emergència sanitària derivada de la pandèmia de coronavirus COVID-19 i especialment durant el període d'estat d'alarma declarat el passat 14 de març i posteriorment prorrogat, el Consell General del Poder Judicial, com a òrgan de govern d'aquest Poder de l'Estat, ha anat adoptat una sèrie d'acords i instruccions amb la finalitat de garantir la prestació dels serveis essencials en l'Administració de Justícia “i, amb això, la salvaguarda dels drets de la ciutadania, evitant la causación de perjudicis irreparables”.

El text assenyala que entre els acords adoptats figuren “els que han tingut per objecte la implantació de mesures d'índole organitzatiu a fi de garantir que les dotacions personals que han de prestar servei en règim presencial en Jutjats i Tribunals siguin les precises i adequades a fi d'assegurar les funcions encomanades a els/les jutges/zas i magistrats/as en el desenvolupament dels serveis essencials”.

La Comissió Permanent afegeix així mateix que el passat 23 de març, a la vista dels informes remesos pels Tribunals Superiors de Justícia en relació amb la càrrega de treball suportada pels Jutjats i Tribunals per al desenvolupament dels serveis essencials des de la declaració de l'estat d'alarma, ja va encomanar a les Comissions de Seguiment la realització amb les administracions prestacionals dels ajustos necessaris d'aquestes dotacions personals imprescindibles, tenint en compte les normes establertes pel Ministeri de Justícia en l'exercici de les seves competències sobre reassignació de funcionaris i dotacions mínimes.

La Resolució del Ministre de Justícia de 30 de març de 2020 regula en la seva disposició tercera els serveis essencials que han de prestar-se en règim presencial; estableix en la quarta un règim de disponibilitat per al personal que, estant al càrrec dels serveis declarats essencials o corresponent-los els mateixos per substitució ordinària, no hagi d'acudir a les seus judicials conforme al que es disposa en la mateixa Resolució; i fixa en la cinquena una “presencialitat bàsica en seu judicial o fiscal” assenyalant que “en tot cas es garantirà que, en cada seu judicial o fiscal en la qual no existeixi un servei de guàrdia, hi hagi almenys un funcionari dels cossos generals de l'administració de justícia en règim de presencialitat durant les hores d'audiència pública”.

Ateses les mesures que es contemplen en les disposicions referides, i havent tingut coneixement, a través dels informes rebuts dels presidents de Tribunals Superiors de Justícia, que en alguns òrgans judicials s'ha produït una reducció del personal funcionari en règim presencial que pot dificultar la prestació per part de jutges/zas i magistrats/as dels serveis essencials que tenen encomanats, la Comissió Permanent reitera que “ha de garantir-se en qualsevol circumstància la cobertura dels serveis essencials establerts per l'òrgan de govern del Poder Judicial (Registres, òrgans de govern, jutjats de Vigilància Penitenciària, Violència sobre la Dona, Registre Civil, etc…), determinant les dotacions de plantilla presencials necessàries per a això”.

Amb aquest objectiu, afegeix l'acord, les Comissions de Seguiment constituïdes en cada Tribunal Superior de Justícia, una vegada constatada la dificultat de prestació dels serveis essencials per falta de dotació de personal presencial, “hauran d'interessar de les Administracions prestacionals a la major urgència l'adopció de les decisions oportunes perquè la tutela judicial quedi plenament garantida. En cas de desatenció a les seves peticions, els presidents dels Tribunals Superiors de Justícia hauran de comunicar-ho immediatament al Consell als efectes oportuns”.

 

Autor

Comunicació Poder Judicial


últimas noticias

La Procura participarà en el DATAfórum: l'esdeveniment que analitza els avanços tecnològics en l'Administració de Justícia

07 NOV 2024

El gran fòrum anual del sector de la Justícia se celebrarà en el Paranimf PTS de la ...


Ricardo Garrido, nou president del Consell General de Procuradors d'Espanya

28 OCT 2024

Madrid, 25 d'octubre del 2024. Ricardo Garrido, exdecano del Col·legi de Procuradors d'Orense, s'ha ...


Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475