Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


Justícia planeja habilitar part d'agost i realitzar judicis telemàtics per a evitar el col·lapse

Notícies Jurídiques


28 ABR 2020


L'esborrany que maneja el Ministeri de Justícia subratlla que per a dur a terme la recuperació de l'activitat judicial, s'han d'adoptar mesures que garanteixin el dret a la salut tant de tot el personal al servei de l'Administració de Justícia.

El Ministeri de Justícia, que dirigeix Juan Carlos Campo, vol portar al Consell de Ministres el reial decret llei de mesures processals i organitzatives per a fer front a la pandèmia del coronavirus en l'àmbit de l'Administració de Justícia, amb el qual es plantegen una sèrie de mitjanes urgents per a evitar el col·lapse dels jutjats quan torni l'activitat judicial, com habilitar part del mes d'agost i celebrar judicis telemàtics.

Segons l'esborrany del decret sobre el qual treballa Justícia, i al qual ha tingut accés Europa Press, es tracta d'una sèrie de mesures organitzatives, processals i normatives per a "procurar una sortida àgil a l'acumulació dels procediments suspesos per la declaració de l'estat d'alarma quan es produeixi l'aixecament de la suspensió".

Així, la norma que s'estructura en tres capítols, que contenen un total de 27 articles, una disposició addicional, dues disposicions transitòries, sis disposicions finals i una disposició derogatòria, que s'ha preparat amb el consens del Consell General del Poder Judicial, la Fiscalia General de l'Estat, les comunitats autònomes amb competències transferides i les associacions i sindicats de tots els operadors jurídics.

Amb l'objectiu de donar resposta al previsible increment de la litigiositat derivada de la crisi sanitària, es declararien hàbils per a totes les actuacions judicials els dies 11 a 31 d'agost, exceptuant els caps de setmana i festius. Aquesta mesura ha generat ja oposició en alguns col·lectius com en l'advocacia, jutges i fiscals, pel fet que, amb caràcter general, aquest mes és inhàbil en l'àmbit de l'Administració de Justícia.

L'esborrany també subratlla que per a dur a terme la recuperació de l'activitat judicial, s'han d'adoptar mesures que garanteixin el dret a la salut tant de tot el personal al servei de l'Administració de Justícia, com dels ciutadans i dels professionals que es relacionen amb aquesta Administració, procurant d'aquesta manera evitar situacions de contagi.

Per això, Justícia veu de "singular importància" incloure mesures que garanteixin la distància de seguretat en el desenvolupament a les vistes i audiències públiques i el foment de la incorporació de les noves tecnologies a les actuacions processals i, en general, a les relacions de la ciutadania amb l'Administració de Justícia, que evitin, en la mesura que sigui possible, excessives concentracions en les seus judicials.

Així, estableix torns de matí i tarda per als funcionaris de l'Administració de Justícia, la qual cosa permetrà que les vistes també se celebri a les tardes; així com la celebració de judicis telemàtics, excepte en els procediments per delictes greus, en els quals la "presència física de l'acusat resulta necessària".

Terminis
Així mateix, tenint en compte la suspensió dels terminis processals a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma, el passat 14 de març, i davant la previsió que en els primers dies en què es reprengui l'activitat judicial es produeixi un "notori increment" de presentacions de recursos, l'esborrany contempla el reinici del còmput dels terminis perquè aquests es puguin presentar en un termini més prolongat de temps.

D'altra banda, Justícia assegura en el seu decret que presentarà demà davant el Consell de Ministres que cal "configurar procediments" que permetin la seva tramitació i resolució amb celeritat en tenir el seu origen "directe i fàcilment identificable" en la crisi sanitària, com és el reequilibri del règim de visites o custòdia compartida no gaudits pel confinament. Per això, proposa que un procediment especial i sumari per a la resolució de qüestions relatives al dret de família directament derivades de la crisi sanitària.

 

Font: Expansion.com


últimas noticias

La Procura participarà en el DATAfórum: l'esdeveniment que analitza els avanços tecnològics en l'Administració de Justícia

07 NOV 2024

El gran fòrum anual del sector de la Justícia se celebrarà en el Paranimf PTS de la ...


Ricardo Garrido, nou president del Consell General de Procuradors d'Espanya

28 OCT 2024

Madrid, 25 d'octubre del 2024. Ricardo Garrido, exdecano del Col·legi de Procuradors d'Orense, s'ha ...


Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475