Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


El Ministeri de Justícia impulsa el desplegament del Registre Civil al costat de les comunitats autònomes

Notícies Jurídiques


28 NOV 2022

 

El Ministeri de Justícia, dirigit per Pilar Llop, ha celebrat a Pamplona la Conferència Sectorial de Justícia en la qual s'ha acordat impulsar el desplegament del nou Registre Civil al costat de les comunitats autònomes (CCAA) amb competències transferides.

En la seva intervenció, la ministra de Justícia ha destacat que l'impuls al nou Registre Civil és «un assoliment de tots els operadors del sector i un exemple de com la transformació de la Justícia ja és una realitat», i ha posat en valor la importància de la cogobernanza: «No hi ha res tan cohesionador social i territorialment com tenir serveis de Justícia als quals es pugui accedir en igualtat de drets en tot el territori».

En aquest sentit, PILAR Llop ha indicat que des de la seva cartera es treballa per «una Justícia centrada en les persones, capaç d'avançar en cohesió social i territorial gràcies a la cohesió digital, amb figures com el nou Registre Civil, les Oficines Judicials o les Oficines de Justícia en el municipi».

 

Desplegament del Registre Civil


Durant la Conferència s'ha acordat per unanimitat com a data de finalització de la implementació del nou Registre Civil, el 30 de setembre del 2025. Tant el Ministeri de Justícia com les CCAA han fixat aquesta data com l'assenyalada perquè el Registre Civil estigui en funcionament en tot el territori nacional.

La Llei 20/2011, de 21 de juliol, del Registre Civil, és una norma que fa un pas més en la transformació del servei públic de Justícia i converteix el Registre Civil en un registre individual on s'inscriuran tots els fets i actes que afectin una persona al llarg de la seva vida.

La ministra ha assenyalat el caràcter «tan ambiciós» del projecte, així com la complexitat de la implantació del nou model de Registre Civil en tot el territori, i ha posat l'accent principalment que «gràcies al treball compartit» entre les CCAA i el Ministeri de Justícia ha estat possible impulsar la seva implantació.

Aquesta figura comptarà amb una base de dades comuna, amb una aplicació informàtica única i totes les oficines estaran connectades electrònicament.

El nou model té una estructura que contempla: 1 Registre Civil Central, 16 Registres Civils Exclusius (RCE), 415 Registres Civils Municipals Principals (RCMP), 7.700 Registres Civils Municipals Delegats (RCD) en Jutjats de pau (JJ. PP) i 180 Oficines del Registre Civil en demarcacions consulars.

El finançament del Registre Civil és a càrrec dels Fons de Recuperació, Transformació i Resiliència. Els responsables de la seva gestió són els lletrats de l'Administració de Justícia (LAJs).

 

Tramitació de les lleis d'eficiència i pla Justícia 2030


Durant la jornada també s'ha abordat la situació de les tres lleis d'eficiència que el Ministeri de Llop impulsa: la Llei d'Eficiència Processal, la Llei d'Eficiència Organitzativa i la Llei d'Eficiència Digital. Aquestes tres normes conformen l'armadura legislativa en el qual s'assenten les bases del Pla Justícia 2030.

Segons Llop, «aquestes tres lleis significaran una transició a un sistema molt més eficaç, que estigui més prop dels ciutadans i les ciutadanes, perquè per fi tinguem una Justícia que no sigui entesa com aquest forat negre que absorbeix tots els recursos».

D'altra banda, en el Ple també s'ha abordat el grau d'execució dels projectes del pla Justícia 2030 que les CCAA han dissenyat amb l'ajuda del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que es van assignar al març i ja estan en execució en les respectives comunitats.

La ministra de Justícia ha assenyalat que el pla Justícia 2030 és un projecte «igualitari, que suposa un impuls a la transició ecològica i a la revolució digital amb el ferm propòsit de transformar la Justícia del nostre país».

 

Estàndard de rehabilitació


Finalment, també s'ha abordat l'estàndard de rehabilitació sostenible que promou el Ministeri de Justícia amb l'objectiu d'impulsar polítiques de transició ecològica i de lluita contra el canvi climàtic, amb mesures per a reformar els edificis de l'Administració de Justica enfocades a la millora de l'eficiència energètica, a la descarbonització i al compliment dels objectius de l'economia circular.

Han acompanyat a la ministra, per part del Ministeri de Justícia, el secretari d'Estat de Justícia, Tontxu Rodríguez; la sotssecretària de Justícia, Ana Sánchez; el secretari general per a la Innovació i Qualitat del Servei Públic de Justícia, Manuel Olmedo; la directora general el Servei Públic de Justícia, Maria de l'Àngels García Vidal; la directora general de Seguretat Jurídica i Fe Pública, Sofía Puente; i el director general de Transformació Digital de l'Administració de Justícia, Aitor Cubo.

 

Comissió Permanent CTEAJE


Previ a la Conferència Sectorial, també s'ha celebrat, a Pamplona, el XVII Ple de la Comissió Permanent del Comitè Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica (CTEAJE), que ha estat presidit pel secretari d'Estat de Justícia, Tontxu Rodríguez.

Durant la sessió s'ha confirmat l'inici dels tràmits per a portar a efecte el relleu en el càrrec de la presidència del CTEAJE a favor del Consell General del Poder Judicial. El relleu es farà efectiu a inicis del 2023, tal com va ser anunciat en el Ple del juny passat.

En el Ple s'ha presentat la nova Plataforma Concursal desenvolupada pel Ministeri de Justícia a conseqüència de la recent reforma del text refós de la Llei Concursal per al procediment especial per a microempreses (llibre tercer) i que entrarà en funcionament el pròxim 1 de gener de 2023.

També s'ha avançat en l'execució de projectes de transformació digital de l'Administració de Justícia que són finançats amb els fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, com són el nou Registre Civil, la cita prèvia, l'accés a l'expedient judicial electrònic per professionals o la carpeta Justícia, entre altres.

Finalment s'ha aprovat la creació d'un fòrum específic per a la presentació de noves iniciatives innovadores en l'ús d'eines tecnològiques en l'àmbit de l'Administració de Justícia.

 

Ple de la Comissió Nacional d'Estadística Judicial


Anteriorment, s'ha celebrat, també a Pamplona, el Ple de la de la Comissió Nacional d'Estadística Judicial (CNEJ), que ha estat presidit pel secretari d'Estat de Justícia, Tontxu Rodríguez.

Durant el ple s'han abordat les adaptacions de butlletins estadístics a conseqüència de l'entrada en vigor de la Llei Concursal, i les recomanacions per a emplenar de manera homogènia els butlletins estadístics de manera que s'avanci en l'obtenció automatitzada de dades, entre altres assumptes d'interès.

 

Font: legaltoday.com


últimas noticias

La Procura participarà en el DATAfórum: l'esdeveniment que analitza els avanços tecnològics en l'Administració de Justícia

07 NOV 2024

El gran fòrum anual del sector de la Justícia se celebrarà en el Paranimf PTS de la ...


Ricardo Garrido, nou president del Consell General de Procuradors d'Espanya

28 OCT 2024

Madrid, 25 d'octubre del 2024. Ricardo Garrido, exdecano del Col·legi de Procuradors d'Orense, s'ha ...


Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475