Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


Els jutjats tindran un servei de 'atenció al client'

Notícies Jurídiques


07 SET 2018


Justícia anuncia un "ambiciós pla" per millorar la seva gestió

El Ministeri de Justícia ha anunciat l'engegada d'un "ambiciós" pla de qualitat per millorar la gestió de les oficines judicials dependents del departament que dirigeix Dolores Delgado. El projecte inclou la implantació, entre altres serveis, de sistemes d'atenció i resposta a les queixes i suggeriments dels usuaris, cartes de serveis, mecanismes d'anàlisis de la demanda i satisfacció de la ciutadania o autoavaluacions conforme als models d'excel·lència.

Segons ha informat el Ministeri, el "complex" pla dissenyat per la Direcció general de Modernització de la Justícia, Desenvolupament Tecnològic i Recuperació i Gestió d'Actius inclou un calendari d'aplicació adaptable a la realitat de cada jutjat. El repte és que l'orientació a resultats i la millora contínua siguin els dos motors que impulsin la gestió de les oficines judicials.

"L'objectiu del Ministeri és implantar un sistema de gestió en tota l'organització judicial en el qual la qualitat estigui integrada en tots i cadascun dels processos, procediments o activitats que es desenvolupen", ha explicat Sofia Duarte, responsable de la Direcció general.

Flexibilitat

El departament de Delgado subratlla que aplicarà els criteris de qualitat amb un "enfocament flexible", de manera que cada oficina judicial pugui introduir de forma "progressiva" els instruments que "reorientin el seu model de gestió existent cap a un altre millorat", d'acord amb la seva pròpia realitat. A més de la millora tècnica i organitzativa, es pretén un "canvi cultural" en el funcionament d'aquests organismes.

La primera fase d'aquest pla arrenca la setmana que ve amb un calendari de reunions amb els diferents centres directius integrats en la Secretaria *Generalde l'Administració de Justícia i representants de les associacions de jutges, fiscals i lletrats de l'Administració de Justícia, així com les organitzacions sindicals i altres col·lectius implicats. D'aquestes trobades sortiran una sèrie de grups de treball que analitzaran i avaluaran el procés de transformació de les oficines judicials i fiscals o l'estat d'implantació de l'expedient digital electrònic, entre altres aspectes.

A més, de manera paral·lela, membres de la Direcció general de Modernització visitaran en les properes setmanes les 27 seus judicials sobre les quals té competència el ministeri per recaptar aquelles especificitats de cadascuna que han de ser tingudes en compte al moment d'aplicar els plans de qualitat acordats.

Certificació

En una segona fase, a partir de març de 2019, el Ministeri aplicarà el Model d'Avaluació, Aprenentatge i Millora (*EVAM), model d'excel·lència per a organitzacions que inicien el seu procés cap a la gestió de qualitat. A més, serveix com a eina de diagnòstic de la situació basi de l'organització i proporciona recomanacions i orientacions pràctiques per a la seva millora.

La tercera fase consistirà en l'elaboració d'un mapa de processos administratius de les oficines judicials, per a continuació implantar sistemes de mesurament de l'activitat per a l'obtenció de diversos tipus d'indicadors que permetin conèixer els resultats de l'organització. L'element culminant del procés d'implantació de la gestió de qualitat serà la certificació del nivell d'excel·lència conforme a un model encara per determinar.

 

Font: Cincodias.es


últimas noticias

La Procura participarà en el DATAfórum: l'esdeveniment que analitza els avanços tecnològics en l'Administració de Justícia

07 NOV 2024

El gran fòrum anual del sector de la Justícia se celebrarà en el Paranimf PTS de la ...


Ricardo Garrido, nou president del Consell General de Procuradors d'Espanya

28 OCT 2024

Madrid, 25 d'octubre del 2024. Ricardo Garrido, exdecano del Col·legi de Procuradors d'Orense, s'ha ...


Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475