Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


SEGUIMENT CRISI COVID 19 EN ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ: Justícia estableix noves directrius per a la prestació dels serveis essencials en jutjats i tribunals durant la contenció del COVID-19

Notícies Jurídiques


18 MAR 2020

 

El ministre Juan Carlos *Campo, juntament amb el secretari d'Estat, Pablo Zapatero, i el secretari general per a la Innovació i Qualitat del Servei Públic de Justícia, Borja *Vargues, han mantingut una videoconferència amb 12 consellers autonòmics per a coordinar amb ells les noves instruccions.

El Ministeri de Justícia ha dictat una resolució en la qual s'estableixen noves directrius per al compliment dels serveis essencials en els jutjats i tribunals durant la vigència de l'estat d'alarma declarat el dissabte per a la contenció del *COVID-19. Les noves mesures s'han acordat en diàleg permanent amb les comunitats autònomes.

En matèria de seguretat, la nova resolució obliga als funcionaris dels diferents jutjats, tribunals i fiscalies a observar les recomanacions i mesures adoptades pel Ministeri de Sanitat per a evitar el contagi i propagació de la malaltia. A més, es reclama una “utilització responsable” dels elements de protecció contra el virus que es limiti als àmbits establerts per les autoritats sanitàries.

El text també aclareix les dotacions mínimes de lletrats de l'Administració de Justícia en els jutjats centrals d'instrucció, contenciós-administratiu, penal, menors i vigilància penitenciària de l'Audiència Nacional, que seran les mateixes que es van establir dissabte passat per als òrgans judicials de la mateixa classe en cada partit judicial.

En els òrgans en els quals estigui implantat el nou model d'Oficina Judicial, aquestes dotacions mínimes s'entendran referides a cadascuna de les unitats de suport directe. En el cas de les gerències territorials del ministeri, s'adoptaran les mesures acordades per la Sotssecretaria de Justícia per al personal de l'Administració General de l'Estat. La resolució recull també la dotació mínima que s'estableix per a l'Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses.

Els serveis essencials acordats per Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Fiscalia i Ministeri de Justícia hauran de prestar-se de manera rotatòria en torns diaris. D'aquests torns queden excloses les persones englobades en grups de risc (majors de 60 anys o patologies prèvies) o els que hagin hagut de deixar els seus llocs per a l'atenció de menors d'edat o majors que depenguin d'ells. Les persones concretes que han de prestar-los seran nomenades en cada cas pel fiscal cap, el lletrat de l'Administració de Justícia o els directors de l'Institut Nacional de Toxicologia o Institut de Medicina Legal responsables de cada unitat.

Finalment, la instrucció autoritza la resta del personal que no estigui inclòs en la prestació dels serveis essencials a desenvolupar la seva activitat des del seu domicili utilitzant modalitats de teletreball. En qualsevol cas, hauran de romandre localitzables i en disposició d'incorporar-se a la seva unitat en les condicions habituals si són requerits per a això, per la qual cosa hauran de facilitar als seus superiors una via de comunicació immediata.

Els serveis garantits des del passat 14 de març per acord del CGPJ, Fiscalia i ministeri que no han quedat afectats pel Reial decret pel qual es va declarar l'estat d'alarma són els següents:

1. Qualsevol tràmit judicial que, de no practicar-se, pogués causar un perjudici irreparable.

2. Internaments urgents de l'article 763 de la Llei d'Enjudiciament Civil (internaments no voluntaris per raó de trastorn psíquic).

3. L'adopció de mesures cautelars o altres actuacions inajornables, com les mesures de protecció de menors de l'article 158 del Codi Civil.

4. Els jutjats de violència sobre la dona realitzaran els serveis de guàrdia que els corresponguin. En particular hauran d'assegurar el dictat de les ordres de protecció i qualsevol mesura cautelar en matèria de violència sobre la dona i menors.

5. El Registre Civil pararà esment permanent durant les hores d'audiència. En particular, hauran d'assegurar l'expedició de llicències d'enterrament, les inscripcions de naixement en termini peremptori i la celebració de matrimonis de l'article 52 del Codi Civil.

6. Les actuacions amb detingut i unes altres que resultin inajornables, com a adopció de mesures cautelars urgents, aixecaments de cadàver, entrades i registres, etcètera.

7. Qualsevol actuació en causa amb presos o detinguts.

8. Les actuacions urgents en matèria de vigilància penitenciària.

9. En l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu, les autoritzacions d'entrada sanitàries, urgents i inajornables, drets fonamentals la resolució dels quals tingui caràcter urgent, mesures *cautelarísimas i cautelars que siguin urgents, i recursos contenciós-electorals.

10. En l'ordre jurisdiccional social, la celebració de judicis declarats urgents per la llei i les mesures cautelars urgents i preferents, així com els processos d'Expedients de Regulació d'Ocupació i Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació.

11. En general, els processos en els quals s'al·legui vulneració de drets fonamentals i que siguin urgents i preferents (aquells l'ajornament dels quals impediria o faria molt onerosa la tutela judicial reclamada).

12. El/la President/a del Tribunal Superior de Justícia, el/la President/la de l'Audiència Provincial i el/la Jutge/a Degà/a adoptaran les mesures que procedeixin relatives al cessament d'activitat en les dependències judicials en què es trobin les seves respectives seus, i tancament i/o desallotjament de les mateixes en cas que procedís, posant-ho en coneixement i en coordinació amb la Comissió de Seguiment competent

 

FONT: CGPE


últimas noticias

La Procura participarà en el DATAfórum: l'esdeveniment que analitza els avanços tecnològics en l'Administració de Justícia

07 NOV 2024

El gran fòrum anual del sector de la Justícia se celebrarà en el Paranimf PTS de la ...


Ricardo Garrido, nou president del Consell General de Procuradors d'Espanya

28 OCT 2024

Madrid, 25 d'octubre del 2024. Ricardo Garrido, exdecano del Col·legi de Procuradors d'Orense, s'ha ...


Mutualistes, sí que es pot: Una jutgessa concedeix a una procuradora de 74 anys una pensió malgrat no arribar al mínim cotitzat

23 ABR 2024

La titular del Jutjat social 8 de Santa Cruz de Tenerife suma al RETA les aportacions de la professional a la ...


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2024 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475