Acceso área privada colegiados


Introduzca sus datos de acceso:


¿Ha olvidado su contraseña?

MENÚ
INFORMACIÓN DE SEDES

Noticias y actualidad


La nova Oficina Judicial dissenyada pel Ministeri tindrà cinc models d'organització, segons cada necessitat

Notícies Jurídiques


10 MAR 2025


El Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts ha aprovat la nova estructura organitzativa de l'Oficina Judicial a Espanya, establint cinc models d'organització per a la seva implementació en els diferents partits judicials.

Aquesta reforma, basada en la Resolució de 5 de març de 2025, dictada per Sofía Puente, secretària general d'Innovació i Qualitat del Servei Públic Justícia, en la qual es busca millorar l'eficiència del sistema de justícia mitjançant la reestructuració dels serveis administratius i processals.


Un sistema adaptat a la càrrega de treball


La reorganització de l'Oficina Judicial respon a la necessitat de dotar als tribunals d'una estructura més eficient, reduint la dispersió de funcions i optimitzant els recursos.

Segons la resolució, el disseny de les oficines serà flexible i s'ajustarà a l'activitat i la tipologia dels tribunals en cada territori.

Sofía Puente, secretària general d'Innovació i Qualitat del Servei Públic Justícia, va dictar aquesta resolució «per la qual s'acorda el disseny i estructura de l'oficina judicial per als tribunals col·legits i tribunals d'instància conforme a les previsions contingudes en la Llei orgànica 1/2025 de 2 de gener, de mesures en matèria d'eficiència del Servei Públic Justícia». Foto: Confilegal.


Els cinc models organitzatius


1.- Model A: Oficina judicial bàsica. S'estructura únicament amb un Servei Comú de Tramitació, encarregat de totes les funcions processals i administratives. S'aplicarà en partits judicials amb menor volum de treball.

2.- Model B: Reforç amb un servei general. Inclou un Servei Comú de Tramitació i un Servei Comú General, que gestionaran de manera conjunta la càrrega processal i administrativa.

3.- Model C: Divisió en serveis especialitzats. S'implementa en tribunals amb major càrrega de treball, incorporant: un Servei Comú General, un Servei Comú de Tramitació del Tribunal d'Instància i un Servei Comú d'Execució.

En alguns casos, se sumaran el Servei Comú de Tramitació de l'Audiència Provincial i el Servei Comú de Tramitació del Tribunal Superior de Justícia.

I podrà haver-hi fins a tres variants. La primera, la C1, sense divisió en àrees internes; la C2, amb àrees especialitzades segons la jurisdicció (civil, penal, social, mercantil, etc.); i la C3, aplicada a Tribunals Superiors de Justícia i Audiències Provincials amb subdivisions internes.

4.- Model D: Organització de l'Audiència Nacional. Dissenyat per a aquest òrgan judicial i el Tribunal Central d'Instància. Comprendrà un Servei Comú General, un Servei Comú de Tramitació de l'Audiència Nacional, un Servei Comú de Tramitació del Tribunal Central d'Instància i un Servei Comú d'Execució.

5.- Model E: Estructura del Tribunal Suprem. Pensat de manera exclusiva per a la cúpula de la jurisdicció de la Justícia amb un Servei Comú General i un Servei Comú de Tramitació, dividit en quatre àrees: Civil, Penal i Militar, Social, i Contenciós-Administrativa.
Desplegament progressiu
La implantació d'aquests models serà gradual i s'ajustarà a la transformació dels jutjats en Tribunals d'Instància, segons el que s'estableix en la Llei orgànica 1/2025, de 2 de gener.

Aquest procés busca una millor distribució dels recursos i una major eficiència en la gestió judicial, garantint temps de resposta més àgils i una administració de justícia més moderna i funcional.


Font: confilegal.com


últimas noticias

Important novetat en LexNet: ja permet descarregar i signar documents en el mòbil

16 ABR 2025

L'aplicació de gestió ha estat actualitzada per a incloure aquesta novetat, que respon a una demanda ...


Els judicis 'expressos' per a desallotjar als 'okupes' entren en vigor aquest dijous

01 ABR 2025

  Els judicis ràpids per a desallotjar als okupes començaran a celebrar-se a partir del 3 d'abril, ...


La nova Llei d'Eficiència Organitzativa redefineix el paper del procurador: més competències, més solucions

31 MAR 2025

  Dos procuradors, Óscar Alonso García, José Antonio Fandiño i un lletrat de ...


mostrar todas las noticias

NOTICIAS Y ACTUALIDAD



VIA ALEMANIA, 5, Edificio Juzgados
07003, PALMA DE MALLORCA, ILLES BALEARS


Tel. 0034 971 723 912 · 0034 971 723 913

BÚSQUEDA DE INFORMACIÓN

CONTACTO / INFORMACIÓN LEGAL

© 2025 · Todos los derechos reservados a www.procuradoresdebaleares.es - Diseño Web y desarrollo Webstyle

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar el análisis de navegación de los usuarios y mejorar nuestros servicios. Si continuas navegando, consideramos que acepta su uso. Puedes obtener más información y configurar tus preferencias aquí. Configurar Cookies - Política de privacidad.

SEDES MALLORCA


 Ciudad de Palma

 Vía Alemania, 5- semisótano

 Tel. 971 723 912 / Fax 971 715 941


 Travessa d’en Ballester, 20

 Tel. 971 425 111 / Fax 971 710 349

 Inca

 c/ Pureza, 72

 Tel/Fax 971 883 883

 Manacor

 Pza. Creu Font i Roig, s/n

 Tel/Fax 971 554 452

SEDE MENORCA


 C/ Antoni Juan Alemany, 4

 Tel/Fax 971 351 557

SEDE IBIZA


 C/San Cristòfol,s/n (Edif. CETIS)

 Tel/Fax 971 315 475